HTML

2011.04.04. 11:01 Jozsef

Ötödik "mikrociklus" - 2011.02.28. - 2011.04.03.

Elég nagyképű dolog mikrociklusnak nevezni az utóbbi egy hónapomat.

Március első hetében nem futottam semmit, örültem, hogy rendesen tudok járni, futásra nem is gondolhattam.

Március második hetének hétfőjén kimentem egy szigetkörre, annyi is volt, ismét nagyon fájt a lábam. Azon a héten  - rosszabb már nem lehet elv mentén - még egy kínai gyógyászatot is meglátogattam, akupunktúrás kezelést kaptam. Rossznak nem volt rossz, de többet nem mentem.

A márciusi négynapos ünnepben már arra gondoltam, hogyan fogok egyáltalán végigmenni egy maratonon, így elkezdtem futni. Immáron nem az idő  a lényeg, hanem olyan módszerben gondolkodtam, hogy egy nagyobb sérülés nélkül, hogyan tudnám megúszni ezt a kalandot. A kihagyás miatt két kiló visszamászott rám, és az állóképességem is visszaesett. Hogy tudjak valamiféle edzésmunkát végezni  csak háromszor futottam a héten, hogy legyen elég ideje pihenni a lábamnak, egy kör, két kör és hétvégén 4 kör volt a penzum (47km)

A következő héten éreztem, hogy a vasárnapi 25 km leharcolta a lábamat, így csak csütörtökön mentem ki újra. Hétvégén  már rendesen futottam, szombat és vasárnap is, sőt vasárnapra egy 30 km futás is sikerült. Azt vettem észre, hogy az első kör nagyon szenvedős, még rendesen bemelegszenek az izmok, utána, ha nem is kellemes, de azért elviselhető állapotba kerül a lábam. Három futásból 63 kilométer jött össze.

Kedden ismét kint voltam a Margitszigeten, a helyzethez képest nem is ment rosszul a futás. Pénteken ismét futottam, eddig csak végig lassan, alacsony pulzussal mentem, de ekkor már kipróbáltam milyen, ha gyorsítok egy kicsit. Egy 1 kilométeres és egy 500 méteres résztávot csináltam kb. 160 körüli pulzussal, a tempón ledöbbentem  az első 4:34, a második 4:24 perc/km. Szombaton ismét hosszúfutás 25km, alacsony pulzussal. Sokkal jobban ment, mint két héttel ezelőtt, de nagyon elfáradtam. Miután hazamentem, ebéd és alvás. Vasárnap reggel indulás a a Velence-tavi Tókerülésre (hivatalos VI. Depónia Tóparti Futóparti). Imádom ezt a rendezvényt, amikor csak tudok, mindig részt veszek rajta. 10-kor rajtoltunk el kb. 600-an, döbbenetes szám, egy alapvetően baráti kezdeményezéshez. Nagyon fáradtnak éreztem magam, bennem volt az előző napi hosszúfutás. Nem nagyon akartam megerőltetni magam, az első kilométerekben élveztem a tömeg jótékony, visszafogó erejét. Velence után aztán bemelegedtem, és innét már elég jó tempóban mentem. Két héttel a maraton előtt úgy gondoltam, hogy öt ütéssel a maratoni célpulzus alatt futva, jó teszt lesz arra, hogy megtudjam mire számíthatok. Nem sikerül olyan rosszul 28,3km 151-es átlagpulzus, 2:35 alatt (5:30p/km). Utána már nagyon fáradt voltam, a pár órás ázás az agárdi termálfürdőben nagyon jót tett a lábamnak. Hosszú volt ez a hét, 81,5 km futás.

Most már jön a visszavétel, pár rövidebb tempófutást még beiktatok, aztán jöjjön, aminek jönnie kell!

 

2 komment · 1 trackback

Címkék: edzés maraton tóparti futóparti


A bejegyzés trackback címe:

https://road2boston.blog.hu/api/trackback/id/tr772798268

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Handi Péter - ROVOM KÖREIMET 2011.04.04. 18:49:50

Rovom köreimet reggelente a park körül, a fennmaradás, a túlélés és a matuzsálemi életkor megközelítésének reményében. A tudatos ÉN-konzerválás gyakorlata újabb keletű, mert nagyszüleink mindezt még a Sorsra bízták, és vajmi keveset foglalkoztak testük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőnyi Sándor 2011.07.14. 18:10:34

Szia József!

Végül mi történt? Megírod majd? Érdekelne.

A nyújtás megoldotta a gondjaimat. Készülök október 2.-ra. Idén 967 km-em, és 89 futásom van. Az elmúlt 8 hétben heti 5-ször futottam. Pulzusmérőzők (Garmin Forerunner 405). Az LBT betétről kérdezném, neked bevált? Mert a bejegyzésed alapján én is elmentem betétet csináltatni, utcait, és futáshoz valót is. Kicsit befelé dőlnek a talpaim, már többször mondták, kéne talbetét, meg a derekem is szokott azért fájni. Szóval elmentem én is, de most kicsit csalódott vagyok, mert pont 3 hete voltam és még nincs kész. Ahhoz képest milyen drága, soknak tűnik a 3 hét. Nem tudom nem-e lesz kidobott pénz, már kicsit bánom, hogy elkezdtem intézni.

Minden jót kívánok!

Sanyi

Szőnyi Sándor 2011.07.14. 18:17:21

Szia József!

Mi történt végül? Megírod? Érdekelne.

A nyújtás megoldotta a problémáimat. Készülök október 2.-ra. Idén 967 km-em, és 89 futásom van. 8 hete heti 5-ször futok. Pulzusmérőzők (Garmin Forerunner 405). A talbetétről mik a tapasztalatid? Mert én is elmentem csináltatni egy utcait, meg egyet a futáshoz. A bejegyzésed alapján. A talpam befelé dől, már mondták kellene betét, meg a derekam is szokott fájni. De most kicsit csalódott vagyok, mert nekem nem lett kész egyből. Már 3 hete várok rá. Kicsit sok a 3 hét ahhoz képest milyen drága. Úgyhogy egyenlőre csalodótt vagyok. Remélem nem lesz kidobott pénz.

Üdv.: Sanyi
süti beállítások módosítása