HTML

2012.12.11. 12:29 Jozsef

31. Frankfurt Maraton - 2012.10.28.

A felkészülésem elég gyérre sikeredett: aug:75km (1db 18km), szept: 103km (2db 20 körüli futás, ebből egy a Nike), október: 179km (1 db 30km a Sparon, 1db 25km, 3 db 19km). Ez a felkészülés  sok reménynél nem kecsegtetett, ráadásul  a testsúlyom a 80 helyett 85kg felett ragadt. De ez nem kifogásként írom, hanem most ezek voltak az adottságok.

Szombaton ritka randa idő volt Frankfurtban, havas eső, eső pár fok,  így a reggeli futást kihagytam, felvettük a rajtszámot az expon, és várost néztünk, a végére szétfagytunk. A tésztapartira még visszamentünk, nem volt rossz, de jó sem.

Vasárnapra kitisztult az idő, sütött a nap, ellenben reggel már mínuszt mutatott a hőmérő. A 10 órai rajtra már 2C-ra felmelegedett a levegő. Eredetileg, rövidnadrágban akartam futni, de hál'Istennek, szerencsésen otthon hagytam, így maradt a hosszúnadrág, hosszú ujjú felsővel. A rajt után kb. 9. km-ig Frankfurt üzleti negyedében kavarogtunk, mivel a szél szintén kavargott, beálltam a 3:30 iramfutó mögötti tömegbe. Itt még elég nagy volt a tömeg, alig fértünk el az utcán. Mivel hol sütött a nap, hol árnyék, hol szél, hol szélcsend, 5perces tempótól elkezdtem izzadni rendesen, de a nagy tömegben az orrfújás, a sapka kicsavarása reménytelen mutatvány lett volna, az izzadság a szemembe folyt.

A pálya alapvetően sík, de 10km előtt jött közepes emelkedő, amit egy meredek lejtő követett, csak vitt a lábam, és mindjárt 4 perces tempót mutatott az óra. 13 km után át mentünk egy hídon a Majna másik oldalára, itt tudtam kicsavarni a sapkát. 15km után megkaptam páromtól az első gélt, kicsit lemaradtam a 3:30 futótól. Ezen a részen inkább már lakónegyedben futottunk, sok zöld területtel. Ennek örömére 17 km előtt egy kb két perces bokrozást is beiktattam, de ez nem volt időveszteség, mert később legalább ennyit hozhatott is :) 18-tól kezdett oszlani a tömeg, innem már kényelmesen lehetett futni. Sok helyen kiültek a helyi lakosok szurkolni, volt, aki még goffrit is sütött a futóknak.  20 km-től már gélt is adtak 5km-ént a frissítő állomáson (de ezt még akkor nem tudhattam), egyet beraktam a nadrágomba, hogy majd 25-nél megeszem. A frissítés végig jó volt, egyedül a műanyag pohár okozott problémát, nem lehet betörni a száját, mert azonnal szétesett. A félmaratonhoz 1:46:54-re értem.

24 és 25km egy hosszú hídon mentünk vissza a Majnán, az erősen fújó szélben konkrétan szétfagytam. Nagyjából, arra számoltam, hogy 25km-ig fogon bírni a 5 perc körüli tempót. Innen már a kicsit visszavettem, 30km-re 2:34:53-ra értem. Innem jött egy hosszú egyenes, és már egyre jobban fáztam. Már csak az tartotta belém a lelket, hogy 36-nál vár a párom az izoitallal.

36-nál megittam a fél liter Isostart. 38-39 között már a lábam is kicsit görcsölt, meg is álltam nyújtani, de pár perc múlva már leért a lábamba az izo, így a végén ismét nyomni tudtam a tempón. 41km után lassan visszafordultunk rajt felé, csak a közeledő rajtkapura koncentráltam és ismét 5 perc körüli tempóra gyorsítottam, 42 km után befordulás a csarnokba, fények, vörösszőnyeg, pomponlányok, beértem: 3:46:59.

A cél után a csarnokból elég rossz volt kimenni ismét a szabad levegőre, egy meleg levest és egy sört mindenesetre benyomtam.

Persze, mikor neveztem januárban, sokkal jobb időt szerettem volna futni. De ebből a felkészülésből ( ha ezt annak lehet nevezni) kihoztam a maximumot, fal nélkül sikerült futnom, igaz a végére már elfogytam, tehát elégedett vagyok teljesítményemmel.

Ajánlom mindenkinek ezt a versenyt, jó a szervezés,  sík a pálya, Frankfurt pedig (kellemes meglepetésként ért) szép város.

Szólj hozzá!

Címkék: maraton marathon 2012 Frankfurt


A bejegyzés trackback címe:

https://road2boston.blog.hu/api/trackback/id/tr604959679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása