HTML

2007.06.11. 10:30 Jozsef

4. Gatorade futógála 2007.06.10

Ez a verseny mindig kedves nekem. Két évvel ezelőtt, amikor 20 év után újra elkezdtem futni, ez volt az első verseny, amin elindultam. Célversenynek azonban nem nevezném, inkább csak felmérőnek, hogy a nagy  nyári hosszúfutások előtt sebességben hogyan állok.

Emiatt különösebben nem is készültem erre a 10km-re, mindössze szerdán mentem ki résztávozni egyet egy fokozatosan gyorsuló 25:11 külső szigetkör után, a belső körön nyomtam 5x500m résztávot 3:40-3:50 közötti tempókban (mondjuk ez meg is lepett, mert ilyen gyorsan-ilyen könnyedén még nem futottam). Szombaton még lefutottam az edzésterv szerinti 20km-t MAF tempóban.

Vasárnap miután vettem egy félliteres vizet a közeli SPARban, otthonról a verseny előtt átkocogtam a rajthoz, 3,33km. Mivel már ekkor is nagy volt a hőség, figyeltem arra, hogy lehetőleg minnél többet fussak árnyékban. Ilyen alaposan még sohasem melegítettem be verseny előtt. A rajt előtt még easttel és alt_-tal beszélgettem egy kicsit, majd beálltam viszonylag előre a rajthoz. Közben megittam a vizet is, azt terveztem, hogy frissítés nélkül megyek végig, ez a félliter biztos elég lesz.

A tervem az volt, hogy 4:20-ban kezdek, és addig próbálom tartani, ameddig csak bírom. A rajt után eléggé figyelni kellett, hogy ne vigyen el a tömeg, most először versenyen is nagy hasznát vettem, hogy a POLAR folyamatosan mutatja tempómat. Az első két kilométerben inkább visszafogtam magam. 3. km utáni frissítőállomáson csupán átrobogtam, szép egyenletes tempóban mentem. 5. km után kezdtem érezni, hogy egyre szomjasabb vagyok, ami nem csoda, mert az aszfalton közel 40 fok lehetett. Így 6. km előtt megálltam frissíteni. Itt futott el mellettem alt_, akinek már csak a hátát láttam ezután. A frissítés után próbáltam visszaszerezni a tempót, ami pár másodperccel lassabb lett, mint előtte, a 9.-10. km a csalingázás ellenére is megint gyorsabb lett.

Hasonlóan a hegyi félmaratonhoz, tavalyhoz képest több, mint 8 percet javítottam az eredményemen, és 2 és fél perccel megdöntöttem a 10km egyéni legjobbamat. Így már a 10km legjobbamat is rendes 10km versenyem értem el, nem pedig félmaraton részidejeként.

Számokban:10km 44:06 (PB), 165 átlagpulzus (max:180 a célban), 4:25 átlagtempó (max:3:44), 92/perc átlaglépésszám (max:94).

Részidők: 1K: 4:21/4:24/4:25/4:23/4:22/4:30/4:27/4:27/4:23/4:23

5K: 21:55 (PB)/22:11

A POLAR egyébként 10,09km távot mért, ami beleszámítva, hogy nem biztos, hogy az ideális íven futottam, elég nagy pontosságú. 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://road2boston.blog.hu/api/trackback/id/tr3296562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása