HTML

2008.04.28. 14:16 Jozsef

25. Vienna City Marathon 2008.04.27.

A felkészülésem elég sehogyanra sikerült. Január: 146, február: 95, március: 243, április: 120 km. Nem túl biztató számok egy maratonra. Sok hosszúfutásom sem volt, 3 db 25, 1 db 30 és 1 db 28km esett erre a négy hónapra, a csekély számú edzés nagyrésze 19 km volt. Edzésem nagyon figyelte a pulzusra, hátha ez segít. Edzésen sokat gyakoroltam a laktátszint környéki futást, elég jól ment 4:50 körüli km mentem.
Pénteken este érkeztünk,  szombaton kimentünk felvenni a rajtszámot a bécsi vásárközpontba. Minden simán ment, a marathon expo közepes méretű, de a futásban utazó minden fontosabb cég képviseltette magát. Két nagy doboz Isostart vettem, 7,5euróért mérték darabját és adtak hozza egy Isostaros flakont is ingyen. Pólóra már előzőleg befizettem a pénzt, bár elég drága volt, de az eddigi maratoni pólóim közül ez néz ki a legelegánsabbnak. Utána a gyerekekkel a Praterben töltöttünk el pár órát.
Másnap 7 előtt indultunk a rajthoz, nem akartam a cuccokkal bíbelődni, így olyan ruhákat vettem a futócuccok felé, amit a rajt előtt eldobok, úgy nézhettem ki, mint egy hajléktalan. A rajtszektorba könnyen odataláltam. Tervem különösebben nem volt, 4:50 tempót minnél tovább tartani.
Az első 5 km jól telt, a rajt utáni híd könnyebb volt, mint gondoltam, utána egy kellemes lejtő jött. Az első 2 km-en még kicsit zavaró volt a tömeg, néha előzni kellett. 3km-től egy kellemes erdőben vitt az út.
A második 5km egy kis emelkedővel volt indult, utána  3 km jött a Duna-csatorna mellett. Elég trükkös itt a terep,  nem túl meredek emelkedők és  lejtők váltakoznak, ahogyan a hidak jönnek egymás után. Megfogadtam a tanácsot, az emelkedőket nem futottam meg, a lejtőn meg engedtem lefelé. 9 km előtt jött egy híd, utána be a Ringre. Itt már jó sok szurkoló biztatott bennünket.
A harmadik 5 km kellemesen indult, a 11km tábla mellett már ott volt a 41-es  is.  Az út lassan, de biztosan , alig érezhetően emelkedett, de azért jöttek kisebb lapos és lejtős részek is.
A negyedik 5 km az útvonal legnehezebb része, itt már látható és érezhető, hogy felfelé vezet az út, de igazán látványosan meredek csak valahol 16-17km között volt valahol.
Az ötödik 5 km kezdetén az út, ahogy elhagyja az ember 20km táblát, átváltott kellemes lejtőre, így jutottunk le a célhoz, ahol a félmaratonisták elváltak tőlünk. Itt már nagyon sok szurkoló biztatott bennünket. Később lapos, illetve kis emelkedők után újra át egy hídon a Duna-csatorna másik oldalára, pont szembe irányba, mint ahogy 6-9km között futottunk.
A hatodik 5km a szokásos hullámvasút emelkedő-lejtő. 26kmnél családom bíztatott, nagyon jólesett. 28 km után elkezdett rakoncátlankodni a gyomrom. Mivel nem sok hosszúfutásom volt ilyen táv felett, nem szokott hozzá az Isostar-gél kombóhoz. Hiába vettem be 3 szem széntablettát, még a rajt előtt egy órával, 29km után, mikor ismét beértünk az erdőben, kiszaladtam a bozótosba könnyíteni magamon. Ez lelkileg is megviselt.
A hetedik 5 km ismét majdnem végig az erdőben vezetett, már kezdett elég melegen sütni a nap, jólesett  az árnyék. Nem esett jól a futás,  nem az az érzés volt, mikor az ember megzuhan a maratoni falnál, inkább úgy éreztem, hogy elfogyott a motiváció és elfogytam fizikailag is. A frissítőknél alaposan frissítettem, és belegyalogoltam.
A nyolcadik 5 km már jórészt az ismert Duna-csatorna mellett ment, annyi volt az eltérés, hogy eggyel előbbi hídon kellett átfutni, mint az első alkalommal. Bár már jobban éreztem magam, de a sebességem csökkent. 40km táblát mikor megláttam, próbáltam erősíteni, de kezdeti görcs érzése volt a válasz a bal combom hátsó oldalán, így már nem erőlködtem.
Az utolsó rész a 41km tábláig szenvedés, utána valami fantasztikus örömfutás volt. Több, mint 1 km keresztül szurkolók fala között vezetett az út, végig integettem, mosolyogtam. Ezért az érzésért érdemes volt elindulni. Az utolsó 200m-t még megnyomtam, mikor beértem, be is görcsölt a lábam.
Számokban: 03:47:01 PW (első fele:01:41:47 , második fele: 02:05:13)
5 km-es idők: 00:24:10/ 00:23:49/ 00:23:52/ 00:24:52/ 00:24:47/ 00:28:11/ 00:30:47/ 00:33:12/ maradék 00:13:19
Összefoglalva, ezzel a felkészüléssel, ez volt aznap bennem. Az időtől függetlenül nagyon jó élmény volt a bécsi maraton, biztos, hogy vissza fogok még menni, és mindenkinek ajánlom. Tegnap óta azon gondolkodom, hogy a bécsi vagy a budapesti a könnyebb pálya, nem tudom eldönteni. A nézők, a szurkolás sokkal jobb, a zenekarok Budapesten a nyerők.


 

8 komment

Címkék: bécs maraton marathon vienna


A bejegyzés trackback címe:

https://road2boston.blog.hu/api/trackback/id/tr47445427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mm 2008.05.06. 22:33:00

Már néhányszor beleolvastam a blogba, és most örömmel láttam, hogy ugyanazon a versenyen futtotunk, majdnem hasonló időt. Egy apró különbséggel, én nagyon örültem a 3.49.20-nak! :-) Gratulálok a bécsi maratonhoz!

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2008.05.07. 08:51:18

Én is gratulálok Neked! Az idő miatt azért nem vagyok olyan nagyon elkeseredve :)
Nézted már a fotókat? Sajnos, rólam egyet sem tudtak beazonosítani. Megpróbáltam a célban készült beazonosítatlan képeket végignézi , de ott sem találtam magam.

mm 2008.05.08. 11:19:12

Igen, néztem a képeket, nem az igaziak, főleg 40 körül :-))

Bostonról egy kérdés: mikortól lehet regisztrálni a jövő évi versenyre? (A honlapjukon egy félreérthető mondat van.)

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2008.05.08. 13:38:39

Bostonra, ha jól emlékszem, augusztus vége- szeptember elejétől lehet nevezni.
2009-re a kvalifikációs időt 2007. szeptember 29. (általánosan a berlini maraton időpontja) és a regisztráció között kell megfutni. Arra is figyelni kell, hogyha olyan maratonon futottad meg (pl. budapesti), ami nincs a nevezéskor választható listában, akkor a hivatalos oklevél másolatát faxon vagy postán is el kell küldeni.

mm 2008.05.08. 17:13:19

Kösz.
Megnéztem a kvalifikációs időket, s mivel jövőre már csak az öreg csajok :-))) között indulhatok, így a mostani bécsi időm éppen alkalmas lenne a nevezésre.
Még meggondolom....További jó készülést!!!!

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2008.05.08. 18:21:20

Azt nem tudom, hogy nézted-e, hogy nem-éppen-öreg-csajok :) között csak akkor indulhatsz, ha 2009. április 20. előtt van a szülinapod. Hasonló okok miatt - mivel én is a legjobb évjáratba tartozok:) , de később van a szülinapom- ősszel nekem elég lesz 3:20-t futnom, akkor 2010-ben már mehetek. Mindenesetre ez már reálisabban elérhető, mint a 3:15.
Egyébként megnéztem részidőidet a bécsi maratonon. Tanítani kéne, ilyen okosan kell maratont futni.

mm 2008.05.09. 07:19:05

Ebben az esetben én is csak 2010-ben mehetnék, annyira év végén van a születésnapom, hogy 70-esnek hazudom magam, ahol csak lehet :-))) jobban hangzik.....
Nagyon tudom ajánlani a római maratont is, ott futottam az elsőt 2006-ban, és kellemesen csalódtam az olasz szervezőkben.
A részidőkről csak annyit, hogy személyes tapasztalatokkal igazoltam a mondást, miszerint egy elrontott maratonból többet tanul az ember, mint egy sikeresből, mert korábban mindig elfutottam az elejét és sokkal rosszabb időket mentem, mint most.
Azt hiszem, meg kell tanulni futni is, bár ezt a gondolatot sokan megmosolyognák.
Mi a következő versenyed?

Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2008.05.13. 16:35:47

A versenynaptáram fent van egy előző postban. Kismértékben már változott, de lényeges versenyek maradtak.
süti beállítások módosítása