HTML

2011.03.02. 11:19 Jozsef

Negyedik mikrociklus 2011.02.07.-2011.02.27.

Futásról sok mindent nem tudok írni.

Még az első héten valamennyit futottam, de így utólag inkább nem kellett volna. Ahogyan az előző posztban írtam, elővettem egy régebbi cipőt. Az első héten, 50 km után már nagyon fájt a lábam, így kimaradt  hétvégi futás. A jobb bokám fölött és a vádlimban volt a fájdalom, futás közben nem tudtam a jobb lábammal rendesen ellépni. Először jegelés, Dolobene krém és pihentetés.  Közben kiderült, hogy tényleg elveszett a cipőm, azonnal meglátogattam pár sportboltot, végül a Decathlonban vettem egy Asics GT-2160 cipőt. Azóta legalább a pénzt visszautalták.

Második héten kedden kipróbáltam a cipőt, nem sok sikerrel, kimentem a szigetre, de a Hajós Alfréd uszodától visszafordultam és hazagyalogoltam. Sajnos, nem akart javulni a lábam. Továbbra is pihentetés, és elkezdtem sportorvost keresni.

A harmadik hét keddre sikerült időpontot egyeztetni, Dr. Halasi Tamás megvizsgálta a lábamat. Alapvetően, a probléma gyökere az ezer éve meglévő  bokasüllyedésem (magyarul lúdtalpam). Az  elhasznált cipőben megsérültek azok az izmok, amik ilyenkor jelentősen terhelődnek. Mivel ezek a mindennapi járás közben is terhelés alatt vannak a lúdtalp miatt, ezért nem volt javulás. A megoldás: lúdtalpbetétet kell hordanom. Felkerestem a LBT üzletét, csütörtökön kb. 1 órás látogatás alatt kész volt az utcai  és  futócipőbe szánt betét. Az utcait azóta hordom, és meglepően kellemes tapasztalat, hogy azt mondták, hogy fokozatosan szoktassam hozzá a lábamat, de olyan kényelmes, hogy nem okoz problémát, hogy egész nap hordom (igaz, sokat ülök). A lábvizsgálat alatt sok érdekes dolog kiderült: utcai cipőben 43, futócipőben 44 méretet hordok. Ezzel szemben a lábam csak 41 és 42 között van. Ha nem lenne lúdtalpam, akkor a 42-es cipő elég lenne, de mivel eléggé szétterül a lúdtalp miatt, a 42-es szűk és ezért hordtam 43-ast. Hétvégén családdal wellnesszezni mentünk, a pezsgőfürdő és az uszoda vize szintén jót tett a lábamnak.

Lassan el kezdett javulni a lábam, még nem 100%-os, így még továbbra sem mertem futni. Talán a hétvégén. Visszagondolva, bármikor előjöhetett volna eddig is egy ilyen sérülés.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://road2boston.blog.hu/api/trackback/id/tr272703684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása